Showing posts with label Rosebud. Show all posts
Showing posts with label Rosebud. Show all posts

Thursday, January 9, 2014

Kukkaloistoa Rosebudissa - Flowers in Rosebud



Rosebudissa ylimmässä kerroksessa on kattopuutarha, joka on ollut remontin jälkeen tyhjillään. Joululomalla kävin  pitkästä aikaa Rosebudin kerroksia läpi. Muu talo selvisi pienillä järjestelyillä, mutta kattopuutarhan kohdalla oli laitettava puutarhahansikkaat käteen, ja kaivettava kukkakittilaatikko esiin. Ihan valmista puutarhasta ei tullut vieläkään, mutta milloin näistä tulisi! 

Iirikset on tehty Katin kitistä, ja ruukku on peräisin Tarulta. 


Köynnös on Bonnie Lavish-kitti.


Hortensia on tehty myös Bonnie Lavishin kitistä.


Tyttären tekemät liljat ovat Katin kitistä, ja vain lainassa Rosebudissa.

During the holidays I had time to make flowers from the kits with my daughter, and continue decorating unfinished garden. This garden is on the roof of Rosebud.

Monday, January 6, 2014

Hyvää uutta vuotta - Happy New Year



Hyvää uutta vuotta blogin lukijoille! Kuvaa koristaa ystävältä joululahjaksi saatu polisiinikoriste, joka ilahduttaa Rosebudin sinisessä makuuhuoneessa.

Kerhoprojektimme myötä näyttäisi olevan odotettavissa melko vilkas kevät harrastuksen parissa, joten toivottavasti se tuo myös blogiin vähän lisää vipinää, eikä vain keittiön pöydän ääreen :).

Happy New Year for all readers! Figure is gift from a friend, and it's perfect in Rosebud's blue bedroom. 

Sunday, December 4, 2011

Jouluvalmisteluja Rosebudissa - Preparing for Christmas



Tänä vuonna nukkekodin jouluvalmistelut alkoivat jo hyvissä ajoin marraskuussa Rosebudin valoremontin yhteydessä. Kuusi on koristeltu tällä kertaa kattopuutarhaan, ja iso kasa paketteja odottaa avaamista.


Jouluminejä on kertynyt paljon, mutta jotakin uutta on kiva saada mukaan. Mattokitti löytyi Doloresista.

Decorating Rosebud for Christmas is started early in November. Christmas tree is in the middle of the roof garden this year. New carpet is made from a kit.  

Tuesday, November 8, 2011

Valoa pimeyteen - Light in the darkness

Pitkän tauon jälkeen kytkin valot Rosebudiin, ja hups, eihän ne syttyneet. Talo oli tyhjennettevä, jotta pääsin korjaamaan sähköt. Samalla sain asennettua loput talon puuttuvat lamput muutaman vuoden harkinnan jälkeen. Myös tähän Reutterin posliinilamppuun asennettiin valot.
Tunnelmaa ja suklaata pimeiden iltojen iloksi... ensilunta odotellaan :)

It's been long time since we have seen lights in Rosebud, and unfortunately something was broken when I put the electricity on last weekend. Now lights are fixed and the new lamps are bringing more light to the house. Hope that we shall soon have snow here, it's so dark!

Thursday, February 3, 2011

Ruusuja Rosebudiin



Sorruin hankkimaan Doloresista vähän muutakin kuin hedelmäisen astiaston. Kuten uusia ruusukuppeja Rosebudiin.


Ja uuden lasisen tarjoiluastian muiden Cranberryjen joukkoon (keskellä vas).

Ja vähän nauhoja, ja kukkaruukkuja ja tarvikkeita... mutta niistä sitten enemmän kun pääsevät käyttöön.

Tea set and handmade glass I bought from Dolores.

Friday, December 24, 2010